(+48) 797-110-810

kontakt@studioi.pl

POLSKA

TANIE STRONY INTERNETOWE

Czy faktycznie wszystkie firmy potrzebują drogiej strony internetowej?

Na podstawie wieloletnich obserwacji śmiało możemy stwierdzić, że w większości przypadków tania strona internetowa będzie bardzo rozsądnym wyborem.

Po pierwsze, w tradycyjnym biznesie dotyczącym mikro firm, wielokrotnie bardzo trudno jest doszukać się jakichkolwiek korzyści wynikających z przesadnego inwestowania w stronę internetową. A niskobudżetowa strona www wystarczająco realizuje wszystkie cele biznesowe.

Po drugie, za wyższą ceną wcale nie musi iść wyższa jakość. Często może być wręcz odwrotnie.

Oczywiście, w poszukiwaniu ceny nie można za bardzo przesadzić, gdyż od pewnego momentu, cena faktycznie może nie wynikać z optymalizacji procesu, a z gorszej jakości tego typu taniej strony.

Korzyści wynikające z taniej strony www

  • Niski koszt początkowy: pozwala sprawdzić swój pomysł na biznes bez ponoszenia zbędnych kosztów.
  • Prostota: Jeśli potrzeby są niewielkie, a zazwyczaj tak się właśnie dzieje, to prostota taniej strony może być zaletą. Nie przepłacamy za funkcje, których i tak nie wykorzystamy.
  • Szybkość wdrożenia: Tanie projekty zazwyczaj gwarantują wysoką szybkość wdrożenia. Mniejsze projekty często można zrealizować szybciej, co może być istotne, jeśli zależy nam na czasie.
  • Skalowalność: Można zacząć od tańszej strony i w miarę rozwoju firmy ją rozbudować. To elastyczne podejście pozwala dostosować stronę do zmieniających się potrzeb.
  • Brak abonamentu: czyli brak stałych, tych czasem najbardziej kłopotliwych kosztów.

Dlaczego niejednokrotnie przepłacamy za stronę?

Za stronę internetową możemy przepłacić w bardzo wielu przypadkach.

  • Przepłacamy, gdy strona tworzona jest w dużo bardziej zaawansowanej i czasochłonnej technologii, co w przypadku zwykłych stron internetowych nie ma najmniejszego sensu, gdyż tego typu drogie rozwiązania ujawniają swoje przewagi dopiero w przypadku naprawdę zaawansowanych i mocno rozbudowanych projektów.
  • Jeśli strona tworzona jest pod bardzo duży ruch internetowy, którego tradycyjne strony www nigdy nie osiągną.
  • Gdy zwróciliśmy się do firmy, która specjalizuje się w bardzo zaawansowanych rozwiązaniach i tylko z racji swojej renomy firma narzuci wysoką cenę, natomiast stronę z dużym prawdopodobieństwem i tak zrobi np. stażysta.
  • Przepłacimy również wówczas, gdy firma nie specjalizuje się w tanich stronach internetowych i nie optymalizuje swojego procesu produkcyjnego pod tego typu strony.
  • Często zapłacimy za dużo także wówczas, gdy twórcy stron www starają się budować swoją pozycję, podkreślając, że cena to jakość. Przy prostych stronach internetowych dla tradycyjnych firm z mikrobiznesu nie za bardzo wiadomo co niby miałoby się kryć za tym określeniem o wysokiej jakości wynikającej z wysokiej ceny. I w jaki sposób wysoki koszt strony miałby przełożyć się na ilość pozyskanych przez zleceniodawcę klientów.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy?

  • Czy firma wykonująca witryny internetowe jest specjalistą od tanich stron www. Czy to jest głównym obszarem działalności firmy? Jeśli tak, to możemy podejrzewać, że koszt jest wynikiem dobrej optymalizacji procesu, nie zaś złej jakości.
  • Czy twórca stron internetowych nie realizuje zleceń na zasadzie dorywczej? Jeśli tak się dzieje, to trudno tu mówić o jakiejkolwiek optymalizacji procesu pod kątem niskobudżetowych rozwiązań. Jeśli tego typu strona jest tania, to będzie to wynikało raczej z tego, że twórca ten dopiero stawia swoje pierwsze kroki. Poza tym za rok, czy dwa, taki twórca może nas zostawić z problemem, gdyż znalazł zatrudnienie w całkiem innym obszarze.

Rodzaje tanich stron www

Strony statyczne

Tego typu strony są zazwyczaj tanie zarówno w budowie jak i utrzymaniu. Jeśli nie zamierzamy zmieniać zawartości, to tego typu witryna może okazać się bardzo korzystna, gdyż nie wymaga żadnych dodatkowych czynności związanych z utrzymywaniem. Wystarczy jedynie opłacać serwer i domenę.

Strony Wordpress

Strony zbudowane w oparciu o Wordpress (czyli cms - system zarządzania treścią) pozwalają już zarządzać ich zawartością, dlatego znakomicie sprawdzą się w przypadku często zmieniającej się oferty, aktualizacji cennika, czy chociażby pisaniu bloga.

Jeśli nasza strona będzie podlegała zmianom, to tego typu rozwiązanie będzie tańsze, gdyż nie będzie wiązało się z dodatkowymi zleceniami związanymi ze zmianą treści. Wszystkie zmiany możemy wykonać samodzielnie. A w przypadku profesjonalnego rozwiązania, zarządzanie treścią będzie całkiem proste.

Strony wizytówki

W przypadku strony wizytówki realny koszt to 410 zł.

Strony firmowe

Proste strony dla firm kosztują zazwyczaj od 410 zł do 676 zł. Te nieco bardziej rozbudowane, składające się z większej ilości zakładek będą nieco droższe.

Strony blogowe

Proste blogi będą kosztowały 899 zł, a jeśli założymy, że ma to być tylko i wyłącznie sam blog, to nawet 754 zł.

Korzystny hosting

Tanie i profesjonalne strony nie wymagają drogich hostingów.

Firmy hostingowe prześcigają się dziś w podawaniu mnóstwa technicznych informacji, w których osoba nie obcująca na co dzień z tą tematyką może się bardzo łatwo zagubić.

Tymczasem znając już z praktyki a nie z teorii jak funkcjonują poszczególne hostingi, można pokusić się o znalezienie korzystnych finansowo rozwiązań, które nie będą niepotrzebnie obciążały budżetu.

Istotne jest tu dobre zrozumienie roli strony i oczekiwań klientów. Dopiero na tej podstawie można dokonać optymalnego wyboru, który ze względu na stałe coroczne koszty jest bardziej istotny niż sama budowa strony.

Ważne będzie tu m.in.

  • darmowy SSL
  • możliwość wykonywania ręcznych backupów
  • niezawodność poczty
  • szybkość samego hostingu
  • jakość helpdesk

To, co istotne, to także zwrócenie uwagi na koszty stałe, które będziemy ponosić po pierwszym, zazwyczaj promocyjnym okresie.

Tanie domeny

Podobnie jest z domenami. Z naszego wieloletniego doświadczenia wiemy, że większość firm patrzy na koszt domeny w pierwszym roku, nie zwracając uwagi na dalsze, stałe i coroczne koszty. A tymczasem domenę z rozszerzeniem .pl można mieć zarówno za niecałe 80 zł/rok jak i za ponad 200 zł/rok. Obie domeny są dokładnie takie same i w tym przypadku zupełnie niepotrzebnie przepłacamy.

Zawartość niskobudżetowych stron www

Niska cena absolutnie nie musi wykluczać wysokiej jakości. W przypadku tworzenia stron internetowych w oparciu o wypracowane przez lata standardy wysoka jakość jest jak najbardziej możliwa. Kluczem jest jednak znalezienie twórcy, który swoje rozwiązania od lat dedykuje klientom poszukującym tego typu oferty i przez ten czas wypracował już proces tworzenia tanich witryn.

Profesjonalna a zarazem tania strona www może zawierać:

  • w pełni responsywny szablon, dostosowujący się do desktopów, tabletów i urządzeń mobilnych
  • sekcje z opiniami linkujące do wizytówki firmowej Google
  • slidery, video
  • interaktywne sekcje z ofertami
  • responsywny cennik
  • zakładkę kontakt z formularzem kontaktowym, czy kolorystycznie dopasowaną mapką Google
  • edycję strony
  • wstępną optymalizację SEO

Podsumowanie dotyczące tanich stron internetowych.

W większości przypadków, niskobudżetowa strona internetowa wystarcza do zrealizowania celów biznesowych, zwłaszcza w mikro firmach. Wyższa cena nie zawsze idzie w parze z wyższą jakością, a czasem może być wręcz odwrotnie. W poszukiwaniu ceny trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić, bo jeśli jest za tanio, to może to jednak oznaczać również gorszą jakość.

Korzyści z taniej strony to: niski koszt początkowy, prostota, szybkość wdrożenia i skalowalność. Można zacząć od tego typu rozwiązania i rozbudować witrynę w miarę rozwoju firmy. Jednak przepłacamy za stronę, gdy jest tworzona w zaawansowanej technologii, dla dużego ruchu internetowego, czy przez firmy koncentrujące się na drogich i zaawansowanych realizacjach.

Przy wyborze wykonawcy strony warto sprawdzić, czy firma specjalizuje się w korzystnych cenowo stronach www i czy to jest jej główny obszar działalności. Ważne jest również, czy twórca nie realizuje zleceń dorywczo, co może wpływać na jakość i ciągłość projektu.

Pierwszy krok do zrealizowania profesjonalnego projektu witryny w oparciu o sprawdzone rozwiązania.

Kontakt w sprawie realizacji strony

W przypadku osób szukających pewnej oferty opartej na doświadczeniu przy stworzeniu setek najróżniejszych szablonów, wystarczy napisać do nas maila lub zadzwonić.

Na podstawie krótkiej rozmowy przygotujemy indywidualną kompleksową wycenę uwzględniającą tanie tworzenie stron www.

Oferta na responsywną stronę www

Niezależnie od tego, czy będzie to prosta wizytówka, czy strona z nieco bardziej rozbudowaną ofertą lub blogiem, możemy zaproponować bardzo korzystne ceny.

Przygotowanie szablonu

Po zaakceptowaniu oferty w oparciu o podane wytyczne, przygotujemy szablon strony.

Szybka realizacja

Realizacja strony, to w zależności od złożoności projektu zazwyczaj kilka do kilkunastu dni.

Edycja strony

W przypadku rozwiązań na Wordressie do zakupionej witryny przesyłamy szczegółowy tutorial video, gdzie w każdej chwili można podejrzeć jak zarządzać poszczególnymi elementami w witrynie.

Krok po kroku pokazujemy jak zarządzać treścią cms:

  • jak zmienić logo czy dane firmowe
  • jak podmienić zdjęcia
  • jak zaktualizować cennik, czy ofertę
  • jak dodać nowy wpis na bloga
  • jak dodać link do konkretnego menu

Dodatkowa oferta na tani marketing internetowy

Czyli oferta dla firm, które chcą pojawić się w internecie.

To, co możemy zaoferować dla zrealizowanych przez nas projektów, to bardzo korzystny marketing internetowy. Przy niewielkim lokalnym biznesie, firma może zaistnieć w internecie już przy koszcie rzędu kilkuset złotych/miesiąc.

POTRZEBUJESZ STRONY INTERNETOWEJ? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI !