(+48) 797-110-810
kontakt@studioi.pl
POLSKA
CENNIK STRON INTERNETOWYCH
Jakie są koszty stworzenia strony internetowej?
Czy profesjonalna strona internetowa musi być droga? Jako, że tworzeniem stron www zajmujemy się od wielu lat to z całą pewnością możemy powiedzieć, że nie ma takiej potrzeby. Koszt wykonania strony internetowej rozpoczyna się u nas od 410 zł i śmiało twierdzimy, że tania strona internetowa może być tak samo profesjonalna jak ta dużo droższa. A niejednokrotnie ta droższa może być dużo słabsza. Zainteresowanych odsyłam do naszego artykułu na blogu poświęconego niskobudżetowym rozwiązaniom: tanie strony internetowe.
W przypadku naszych realizacji, cennik raczej dość dobrze odzwierciedla faktyczny koszt wykonania strony www. Niemniej, ostateczna wycena strony poprzedzona jest bardziej szczegółowym rozpoznaniem celu i funkcji, które mają być uwzględnione w realizowanej witrynie.
Jeśli zleceniodawca nie potrzebuje żadnych dodatkowych działań po wykonaniu strony, to jest to koszt jednorazowy. Nie ma wówczas żadnych abonamentów i dodatkowych ukrytych kosztów. Do utrzymania pozostaje jedynie domena i konto hostingowe.
CENY STRON INTERNETOWYCH - PAKIET NISKOBUDŻETOWY
1 PODSTRONA
cena
410 zł
- 1 podstrona scrollowana
- pozwala zaprezentować swoją podstawową ofertę
- stosowana zazwyczaj jako element podnoszący wiarygodność firmy w kontakcie z klientem
- w sporadycznych przypadkach sprawdza się w marketingu internetowym
2 PODSTRONY
cena
499 zł
- pozwala zaprezentować swoją podstawową ofertę
- jako drugą warto dać podstronę kontakt, gdzie bez zbędnego przeciążania pierwszej podstrony, możemy umieścić wszystkie dane kontaktowe, formularz kontaktowy, czy mapkę z naszą lokalizacją
3 PODSTRONY
cena
587 zł
- pozwala wydzielić osobną podstronę dla oferty
- dodatkowo umożliwia utworzenie podstrony do kontaktu - to właśnie tej podstrony internaci szukają intuicyjnie, gdy chcą znaleźć np. formularz kontaktowy, czy mapkę z lokalizacją firmy
4 PODSTRONY
cena
676 zł
- to rozwiązanie pozwala podnieść naszą wiarygodność
- w dodatkowej zakładce: o nas, czy o firmie, możemy opisać nasze doświadczenie, jak też zamieścić stosowne certyfikaty, dyplomy, czy uprawnienia
- można też przedstawić zespół, co też podnosi wiarygodność w oczach potencjalnych partnerów
5 PODSTRON
cena
764 zł
- znakomicie sprawdzi się, gdy mamy np. 2 grupy produktów lub usług
- każda z powyższych grup może mieć wówczas swoją odrębną podstronę
- tego typu rozwiązanie jest ważne np. w przypadku prowadzenia kampanii marketingowej
6 PODSTRON
cena
846 zł
- rozwiązanie to będzie korzystne, gdy mamy np. 3 rodzaje usług
- każda z usług opisana jest na oddzielnej podstronie
- w sposób istotny podnosi to doświadczenie użytkownika, który nie gubi się w ofercie
- pozwala też bardziej szczegółowo opisać produkt lub usługę
7 PODSTRON
cena
928 zł
- rozwiązanie z 7-mioma podstronami, pozwala przejrzyściej prezentować swoją ofertę
- jedna z podstron może też zawierać galerię zdjęć, dzięki czemu zdobędziemy większe zaufanie potencjalnego klienta
8 PODSTRON
cena
1008 zł
- tego typu strona często sprawdzi się już w sytuacji prowadzonych działań marketingowych
- 8 podstron pozwala już dość dobrze opisać korzyści i przewagi konkurencyjne a także budować wiarygodność w oczach klienta
Jakie są koszty utrzymania strony www?
Koszty utrzymania strony statycznej
Strony statyczne, czyli te bez możliwości samodzielnej edycji, w praktyce nie pociągają za sobą żadnych dodatkowych kosztów utrzymania. Wystarczy co rok opłacać serwer i domenę. O ile nie chcemy dokonywać żadnych zmian na stronie, to nie ma tu żadnych dodatkowych kosztów.
Utrzymanie strony internetowej Wordpress
W przypadku strony na Wordpress, do kosztów serwera i domeny warto co jakiś czas doliczyć zlecenie aktualizacji Wordpressa i wtyczek. Tego typu CMS, głównie ze względów bezpieczeństwa, warto co jakiś czas zaktualizować. Można to oczywiście zrobić samodzielnie, ale wówczas może pojawić się ryzyko zepsucia strony. Jeśli nie poruszamy się za bardzo w tej tematyce, to warto takie działanie zlecić, gdyż w konsekwencji może okazać się to tańsze niż przywracanie strony od podstaw.
Jeśli strona na Wordpress nie jest zbytnio rozbudowana i nie zawiera wrażliwych danych, to w praktyce te aktualizacje nie muszą być szczególnie częste. W przypadku witryn z większą zawartością treści oraz tych, które posiadają wrażliwe dane, ta częstotliwość powinna już być zdecydowanie większa.
Inne możliwe koszty
W przypadku rozbudowanych stron lub tych o dużym ruchu, dochodzą czasem niewielkie koszty zewnętrzne związane z platformą do zarządzania ciasteczkami, tzw. cookies. Ten obowiązek (obowiązek zarządzania ciasteczkami) został nałożony na właścicieli stron w marcu 2024 roku. Niemniej jest to uzależnione od tego, czy korzystamy ze skryptów śledzących, czyli np. analitycznych lub reklamowych. Nie są to więc koszty bezpośrednio związane z tworzeniem strony, ale raczej z jej użytkowaniem.
W przypadku niewielich stron, jak też stron o małym ruchu, platformy do zarządzania ciasteczkami zazwyczaj dają też darmowy pakiet, a zatem nawet, jeśli będziemy korzystali z analityki, to jest szansa na to, że nie będziemy z tego tytułu ponosili żadnych dodatkowych kosztów.
Analogicznie, dodatkowe koszty mogą pojawić się wówczas, gdy korzystamy np. z zewnętrznych systemów rezerwacyjnych działających w modelu SAAS, ale i one nie dotyczą samego procesu budowy strony, a jedynie korzystania z takiego zewnętrznego systemu.
Ile może kosztować strona internetowa w zależności od jej rodzaju?
W zależności od potrzeb i celów, można wybrać różne rodzaje stron, takie jak strona internetowa landing page, rozbudowana strona internetowa, strona wizytówka, czy strona na WordPressie.
Koszt stron internetowych typu landing page
Strona internetowa landing page to jednostronicowa strona, która ma na celu zachęcić użytkownika do wykonania określonej akcji, np. zapisania się na newsletter czy zakupu produktu. Cena strony landing page zwykle zaczyna się od około 410 zł, jednak może wzrosnąć w zależności od złożoności projektu i dodatkowych funkcji.
Strona one page
Koszt stworzenia strony www tego typu będzie analogiczny jak strony landing page.
Strona wizytówka
Strona internetowa wizytówka to prosta strona, która prezentuje podstawowe informacje o firmie, takie jak oferta, dane kontaktowe czy referencje. Cena strony wizytówki zwykle zaczyna się od około 410 zł, jednak może wzrosnąć w zależności od złożoności projektu i dodatkowych funkcji.
W porównaniu do innych typów stron, strona wizytówka jest stosunkowo tania, ale oferuje ograniczoną funkcjonalność. Mimo to, może być opłacalnym rozwiązaniem dla małych firm, które chcą zaistnieć w internecie.
Strona internetowa WordPress: czy to droższa opcja?
Witryna internetowa na WordPressie to strona oparta na popularnym systemie zarządzania treścią (CMS), który pozwala na łatwe tworzenie i edycję treści. Tanie strony na WordPressie można stworzyć już od kilkuset złotych, jednak koszt może wzrosnąć w zależności od złożoności projektu, użytych wtyczek czy dodatkowych usług.
W porównaniu do stron statycznych, czyli tych bez możliwości samodzielnej edycji, zazwyczaj jest to opcja nieco droższa. Niemniej, jeśli planujemy na stronie bloga, newsy, czy różne produkty, to strona Wordpress może okazać się już opcją tańszą niż strona statyczna, gdyż nie ponosimy w tym przypadku kosztów związanych z dodawaniem kolejnych wpisów, czy produktów. Uzupełnianie treści możemy wówczas wykonać samodzielnie.
Warto jednak pamiętać o kosztach związanych z utrzymaniem i aktualizacją systemu.
Jakie są koszty rozbudowy strony internetowej?
Dzięki ustandaryzowanym procesom tworzenia stron, realizowane przez nas projekty są tanie zarówno w budowie jak też przyszłej rozbudowie. Jedynym warunkiem korzystania z dalszych atrakcyjnych warunków w tym przypadku rozbudowy witryny, jest brak własnej ingerencji w kod strony. W razie zainteresowania tego typu opcją, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu w celu ustalenia ewentualnego zakresu przyszłej rozbudowy, żeby mieć pewność, że ewentualne dalsze prace są ujęte w naszej ofercie.
Możliwość dalszej rozbudowy dotyczy zarówno stron statycznych jak też Wordpress.
Usługi w ramach podstawowego cennika
- formularz kontaktowy
- mapka google, w tym mapka z możliwością dodatkowego ostylowania
- recaptcha chroniąca formularz kontaktowy przed botami
- implementacja Google Analytics, Google Tag Mnagera, czy Piksela Facebooka
- implementacja zewnętrznego systemu rezerwacyjnego w modelu SAAS
- optymalizacja strony pod kątem różnych urządzeń - komputerów i urządzeń mobilnych
Dodatkowe koszty, związane z innymi opcjami na stronie www
Wiele opcji wdrażamy na stronie już w ramach podstawowego cennika, niemniej zdarzają się rozwiązania, które mogą podlegać indywidualnej wycenie, jak:
- wdrożenie interaktywnych grafik, np. interaktywna mapka, rzut budynku z interaktywnymi obszarami
- bardzo mocno spersonalizowany layout, który wymaga dodatkowego, nieco większego nakładu pracy
- rozbudowana mapka google z większą ilością pinezek i ewentualną interaktywnością
Opcje uzupełniające
Social media i prowadzenie bloga - wycena indywidualna
- uruchomienie profilu Facebook, Instagram, Youtube
- prowadzenie profili społecznościwych
- prowadzenie bloga
Marketing internetowy - wycena indywidualna
Koszt marketingu internetowego jest zależny od intensywności kampanii oraz kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Najtańsze realizowane przez nas kampanie marketingowe kosztują około 150 zł miesięcznie, najdroższe około 15 tyś zł miesięcznie.
Ostateczna wycena zależy od bardzo wielu czynników, niemniej tutaj można zapoznać się z przykładowymi cenami realizowanych kampanii. Przykładowe ceny marketingu
Hosting strony internetowej: jakie są aktualne ceny?
Ceny hostingu rozpoczynają się już od 69 zł/rok, niemniej dobór odpowiedniego serwera jest bardzo mocno uzależniony od wymagań. Każdy hosting ma swoje mocne i słabe strony i warto to dokładnie z nami skonsultować, żeby niepotrzebnie nie przepłacać, a jednocześnie zaspokoić niezbędne potrzeby. Nieco więcej o doborze hostingu piszemy na naszym blogu: wybór hostingu
Koszt domeny internetowej
Ceny domen są zróżnicowane zarówno w zależności od dostawcy jak też rozszerzenia. Nie licząc pierwszego, zwykle promocyjnego roku, domena z rozszerzeniem .pl może aktualnie kosztować zarówno około 80 zł/rok jak też ponad 200 zł/rok. Warto więc skonsultować tego typu decyzję, aby nie wchodzić w niepotrzebne koszty i to koszty stałe, czyli te najbardziej bolesne.
Ostateczna wycena strony
Na podstawie powyższych informacji widzimy, że na wycenę strony internetowej wpływa bardzo wiele elementów i realizacja strony firmowej, w zależności od oczekiwań, może wiązać się z bardzo różnym kosztem.
Koszt strony www zależy zarówno od typu strony internetowej, zastosowanych funkcjonalności, łącznej ilości podstron, a także od tego, czy jest ona optymalizowana pod kątem SEO. Z tego powodu warto nawiązać bezpośredni kontakt i wprost zapytać: ile wyniesie wykonanie strony internetowej? Na szczęście okazuje się, że profesjonalne rozwiązania wcale nie muszą być drogie.
DARMOWA KONSULTACJA I WYCENA W 24H !