(+48) 797-110-810

kontakt@studioi.pl

POLSKA

JAK PRZYGOTOWAĆ STRONĘ INTERNETOWĄ, KTÓRA SAMA SPRZEDAJE?

Jak zrobić stronę internetową, która sprzedaje?

Wersja Video - YouTube

  • Potrzebuję stronę internetową, która będzie wołem roboczym i sama będzie zdobywać klientów w czasie, gdy ja zajmuję się prowadzeniem firmy... lub po prostu odpoczywam...

ZOBACZ TEŻ: kanał video - Studio i

YouTube
skuteczna strona internetowa, która sprzedaje

Musimy zdać sobie sprawę...

skuteczna strona internetowa, która sprzedaje

Szukając odpowiedzi na to pytanie musimy przede wszystkim zdać sobie sprawę z tego, że:

nasza strona internetowa często jest pierwszym albo nawet jedynym kontaktem z naszą ofertą.

potencjalny klient nie zna więc naszej usługi i nie wie, czy można mieć do nas zaufanie, czy jesteśmy w stanie sprawnie i rzetelnie zrealizować naszą obietnicę

ponadto osoba szukająca produktu, czy usługi zapewne otworzy równolegle kilka stron i to od tego, czy nasza strona będzie dawała czytelne komunikaty, czy będzie rzucała internautom kłody pod nogi, w konsekwencji będzie zależeć nasz sukces, albo porażka....

od tego będą zależeć również koszty ponoszonych przez nas działać marketingowych... gdyż strona, która źle komunikuje swoją ofertę, będzie wymagała większych nakładów na reklamę...

W konsekwencji wszystko sprowadza się do tego, że musimy wygrać "bitwę" która toczy się w głowie internauty poszukującego produktu lub usługi.

"Bitwa", która toczy się w głowie potencjalnego klienta...

strona jest pierwszym kontaktem z klientem

Ja na swoje potrzeby rozbiłem taką bitwę na 3 punkty. Są to:

WIDOCZNOŚĆ STRONY

WYRAŹNE KORZYŚCI DLA KLIENTA I NASZE PRZEWAGI NAD KONKURENCJĄ

PRZEKONANIE KLIENTA, ŻE DAMY RADĘ

Zacznijmy od punktu 1-szego.

Żeby w ogóle mogło dojść do tej bitwy, strona internetowa musi przede wszystkim być widoczna dla osób, które jej poszukują. To jednak dość spory temat, który postaram się poruszyć szerzej innym razem.

I tak, najczęściej działania marketingowe zlecamy jakiejś osobie, więc kwestia widoczności zazwyczaj spoczywa właśnie na niej.

Zatrzymajmy się nieco dłużej przy punkcie 2-gim.

To, co zależy już tylko od nas, to komunikowanie na stronie korzyści jakie będzie miał klient korzystający z naszej oferty. Raz - może to być korzyść finansowa, innym razem szybkość wykonania naszej usługi.

Jeszcze innym:

trwałość produktu,

długi okres gwarancyjny,

albo kompleksowość usług, czyli zdjęcie z klienta konieczności poszukiwania różnych osób do różnych czynności, które często występują wspólnie.

Przykładem może tu być np. występująca samodzielnie usługa księgowości, albo usługa księgowości z możliwością poszerzenia jej o kadry i płace, wynajęcie wirtualnego biura, czy nawet założenie spółki. Wielokrotnie właśnie ta kompleksowość usług spowoduje, że zwrócimy się właśnie do takiej firmy, która wykona za nas wszystko i tym samym zdejmie nam wiele problemów a i zaoszczędzi nasz czas...

Ważne jest też to, by zorientować się jakie są słabości naszej konkurencji i zastanowić się, czy potrafimy ich uniknąć.

Jeśli tak, to możemy na stronie złożyć taką obietnicę.... Jest jednak jeden ważny warunek. Obietnica musi być spełniona :-)

W ten sposób możemy więc komunikować zarówno takie ogólne korzyści dla klienta, jak też nasze przewagi konkurencyjne.

A wszystko po to, by wyróżnić się swoją ofertą spośród ofert, które widnieją na innych stronach internetowych... A to właśnie także na te inne strony patrzy nasz potencjalny klient i zastanawia się do kogo napisać lub zadzwonić, żeby jednocześnie stracić jak najmniej swojego cennego czasu...

Gdzie komunikować korzyści i przewagi konkurencyjne?

Najlepiej od razu na początku strony, czyli na startowym zdjęciu albo na sliderze.

Jeśli wszystkie korzyści i przewagi umieścimy gdzieś wewnątrz tekstu, to nie mamy pewności, że ktoś, kto przegląda stronę będzie miał na tyle cierpliwoci, żeby do tych treści dotrzeć... A to właśnie te treści będą w dużej mierze decydowały o tym, czy uda się skłonić potencjalnego klienta do kontaktu z nami.

Dlatego też internauta zaraz po wejściu na naszą stronę powinien zorientować się co oferujemy, a zaraz potem poznać nasze obietnice, które mają go przekonać, że uzyska u nas wszystko czego potrzebuje. A my jesteśmy tymi, którzy zrobią to najlepiej.

Przykład jak komunikować najważniejsze treści na stronie internetowej?

Zobaczmy przykład - strona oferująca sprzedaż i montaż klimatyzacji:

widoczność, komunikowanie oferty, zaufanie

jeśli cena jest faktycznie naszą mocną stroną, to od razu to komunikujemy - tak jak tutaj - Klimatyzatory już od 2999 zł.

I tuż pod tym... zestaw naszych kolejnych przewag i korzyści dla klienta:

montaż w cenie

krótkie terminy realizacji

fachowy dobór

bezpłatna wycena

W ten sposób mamy szansę utrzymać uwagę internauty i (po szczegóły) zaprosić go na kolejne podstrony...

I wreszcie punk 3-ci.

przykład komunikowania korzyści na stronie internetowej

Czyli musimy jakoś rozwiać wszelkie wątpliwości co do tego, czy te nasze obietnice zostaną spełnione.

Tu z pomocą przyjdzie nam choćby:

prezentacja osób pracujących w naszej firmie,

blog z poradami, zdjęcia z realizacji,

fanpage,

porady na youtube itd...

Blog i dzielenie się swoją wiedzą.

Zatrzymajmy się na chwilę przy blogu... i przy poruszonej już wcześniej tematyce księgowości...

Przeglądając takiego bloga bardzo szybko dowiemy się w jakiej tematyce porusza się wspomniana księgowość, której stronę internetową właśnie przeglądamy... czy jest to księgowość, która zajmuje się jedynie obliczeniami, czy też jest w stanie doradzić formę prowadzonej działalności, czy orientuje się jak obsługiwać klientów zagranicznych itd.

To, że napiszemy, że jesteśmy specjalistami w jakiejś dziedzinie oznacza tylko tyle, że sami się tak postrzegamy... Jeśli chcemy wzbudzić zaufanie, musimy podsunąć internaucie treści, na bazie których będzie mógł samodzielnie dokonać takiej oceny....

Im szerzej będziemy udzielać się na różnych platformach internetowych, tym większa szansa na wyższą wiarygodność.

Nasza strona powinna oczywiście umożliwiać dotarcie do tych treści, czyli linkować do social mediów, czy artykułów, gdzie poruszamy problematykę z zakresu naszej działalności...

Jeśli chwilę się zastanowimy, to zauważymy, że to właśnie wiarygodność jest siłą coraz bardziej popularnej marki osobistej... Jak rozejrzymy się po internecie, to wielokrotnie zauważymy, że to konkretne osoby i ich nazwiska ciągną w górę różne projekty... Właśnie dlatego, że mamy do tych osób zaufanie. Wolimy więcej zapłacić niż tracić na źle wykonanej usłudze, czy na wątpliwym jakościowo produkcie...

zdobywamy zaufanie klienta

POTRZEBUJESZ STRONY INTERNETOWEJ? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI !